Monday, August 9, 2010

Adik angkat...prgrm semarak kasih^^


salam....
humm..weekend yg memenatkan...tp bgs jgk terluang dgn aktiviti yg berfaedah..huhu
sempena prgrm semarak kasih nie yg dianjurkan oleh pandu puteri...
siap tengku puan phg dtg ag tau...
prgrm nie bertujuan nak bg semangat kat adk2 msyrkt peribumi nie spy dpt bljr bersungguh2 sehingga dpt kerjaya yg bgs...

so...sape pendorongnyew???
humm..kamila sebagai kakak2 angktnyew...huhu
setiap org akan dpt seorang adk angkt org asli...tp ade gak yg dpt 2org sekali...

pada mulanyew aku dpt adik angkt yg bernama diyana a/p khalil...
aku mmg da smngt gle2..tulis nama bsr2 nak jemput dye..
last2 kakak diyana ni ckp diyana nie nangis2 takut nak dtg...
aduyai!!!
humm...tbe2 kak yuu call aku yg ckp aku akan dpt adk angkt lain...
namenyew iffah a/p aziz..=)

iffah suke tersenyum selalu....
menurut pndgn aku dye nie dak yg rajin sbb aku ingt mesti dye letih nak tdo,aku suh dye tdo untk rehat sementara slot yg seterusnyew...alik2 dye bukak buku cite...huhu...bgs betul...
ermm..kebykkannyew rumate ekin yg pandai ckit jaga dak2 nie...yewla..aku nie xde adk..jd kekok ckit...


hari first>>>
hari first nie rumate aku yg ambk shift jaga iffah..
aku lak g kuar cari makanan,pas2 cari kasut untk iffah n getah rambut untk persiapan mjls pada mlm tue...
rupe2nyew..terbsr la lak selipar yg aku beli...haha...adeh!!mmg failed jd kakak...hihi...

hari kedua>>>shift bertukar
aku lak yg menguruskan iffah...
aku teman dye g mandi....sedih sgt aku tgk dye just gunekan sabun buku mandi tue sbg syampu dye...aku pun bgla syampu aku n pencuci muka aku...betapa bertuahnyew kite semua nie berbndg diaorg kan....humm...
aku yg g hntr dye g dewan kuliah untk slot dye..tunggu dye kuar,bwk g mkn n akhir sekali g teman dye g mjls penutup....walopun mengantuk,ku gagahi jua...haha...
pas ciap bersantap n sblm iffah blk aku belanja dye aiskrim n air sejuk untk dibawa blk...
suke dye dpt aiskrim....ngee~~...

mmg letih gakla jd kakak nie..tp pengalaman yg best...even ramai yg ckp adk angkt msg2 ade kutu...adeh!!!xpewla...ituela dugaan..insyaAllah kalo kte ikhlaskan ati kite,Allah itu ada untk menolong kite...=)

semoga iffah menjd doktor kelak (katanyew doktor adelah cite2 dye)^^

hari ahad lak>>gotong royong!!!!!!
kne bsh toilet....sedih jew kne bsh 4 org...humm...
tp xpewla..aku agk expert bsh2 toilet nie...coz ade pengalaman masa f5..setiap hr ahad f5 kne bsh tnds...miss that memory..huhu...=)
pas2...kemas bilik tyme!!!!!huhu..........

No comments:

Post a Comment