Friday, September 17, 2010

**Syawal**

Salam.....
first nak ucap selamat hari raya...
walopun da seminggu raye...xpewla raya sebulan kan2x??
maafla andai ada terkasar bahasa n ada yg perangai tue ade owg xpuas ati...

mcm mane puasa??penuh???aku mestila "penuh.heehe....
raye lak??semua epi x raye kali nie??
alhamdulillah best gak raye kali nie...
cume saudara belah abah just 3 jew yg blk...so,aku xdpt jmp adik2 sedara aku yg cute2 tue...rindu gle lame xjumpe..humm~~

mcm biasa akan blk ke kg belah ayh dulu iaitu di kerdau,pahang pd ari merendang....
knela tlg2 kat dpr wat rendang,ketupat,lauk berbuka smp 8 jenis aritu n finally dpt gak minum air bandung soda yg akan dpt minum hari akhir ramadhan je sbb yg gle2 air nie just aku n mak2 sedara aku jew.hihi...
mlm tue tgk ayh sedara aku main mercun...lawa sgt yg mercun ada 64 bunga api dlm tue..xprnh tgk ag mercun mcm tue,xsempat nak rakam da hbs da...hahaha..

*raya 1*
mlm tue disbbkan pnt sgt,n nk tgk cte pun astro line xok sbb ujan so mlm tue aku tdo awal...
pas2 hntr msj raye(sowiela kalo ade yg xdpt coz maybe pending)....terus beradu di atas sofa sowang2...hihi...
di pagi raya,bgn pukul 6.15....solat subuh...n mandi sunat aidilfitri...
pas2...ciap2 pakai jubah,breakfast ckit2 dulu sbg alas perut untk solat sunat raya..then ramai2 g masjid...
plg syahdunyew pagi raya nie mestilah suara takbir...aduh!!!!sayunyew ati......
da ciap semua solat,mcm bese masjid aku akan wat tahlil...

blk2 jew dr solat..da ada kete yg dtg....mcm bese semuanyew sedara wan...
bermula la operasi di dapur....
dpt memohon maaf sesama sedara pun skjp je...then ada ag yg dtg...fuhh!!
smpt ambk gmbr antara family ble jam da kul 4...haha...
cian kat abah,raya thn ni abh aku xhensem coz sampin tertinggal kat rmh...kalo x mesti raye kali nie hensem la..hihi..
tema thn nie purple....yg seronoknyew sbb sedara2 aku yg lain pun purple gak...ngee=)niela first tyme family besar kami warna sama...
makcu lak smgt thn dpn da rancang nak wat warna sama ag thn dpn..huhu...
dpt g raya rmh2 sedara lain pun pas solat jumaat...xbyk rmh pun dlm 4 buah jew yg sempat...
itupun blk2 kg,tgk2 ada owg dtg ag..adus...mmg pnt tp sethn sekali kan...huhu

*raya kedua*
mlm raya pertama aku da bertolak blk ke kg ibu lak kat jerantut...dkt jew,xjauh pun...so nnt
kwn2 nak kahwin jgn pilih yg jauh2 sgt..sng nk blk nnt xyah gdh2 mcm iklan raya tue..hihi
kat kg damak nie pun ramai owg smp aku demam2 da raya kedua tue..hihi...
kat cnie agla xsempat nak raya mana2...duk rmh jew coz ramai tetamu yg dtg..huhu...

blk kerumah pada raya ke3 mlm....
hari keesokannya...kwn2 kakak da memenuhi rmhku..huhu...
pd mlm selasa ibu rncg nak wat mkn2 untk sedara2 terdekat...ibu wat pecal,rendang hitam,puding n ada lemang....
jd pnt aritue coz kwn2 sbpit aku nk dtg...jd kesian lak diaorg dtg jauh2 dr k.l,so masakla simple2 jew untk diaorg..kalo x disbbkan bz wat mkn untk mlm tue mesti special ckit msk untk diaorg...
agk penuh rmh aku dgn dak2 laki sbpit...segan gle nak borak dgn diaorg..haha...
terkilan gak ckit sbb xdpt nak jamu kat diaorg yg best2 sbb taun dpn da ada yg fly ke oversea...InsyaAllah..da bsr nnt kte gather ag ea kat rmh yana..=)
pas geng2 sbpit lak..geng2 smkt lak,sk yg sblm aku msk ke sbpit...kebetulan lak serentak kwn2 nk dtg..kekdg kan jd konfius lak ramai kwn nie jd pening xtau da kwn sk mana jdnyew...
tp alhamdulillah dikurmiakan ramai kwn...rasa bertuah sgt..

mlm tue lak bz dgn sedara mara lak dtg....
hari keesokannya mmg melepek la nk kms rmh,pinggan mangkuk....
smp xdpt nak join g raya rmh terbuka kwn2 sk rendah..jeles gle tgk gmbr2 diaorg..
tp tau korang....setiap org yg dtg rmh kite tue akan bawak pegi dosa2 tuan rmh tue.^^

raya ke-7...brla dpt g beraya dgn kwn2...
seronok!!!walopun xramai yg follow sekali...skrg2nyew dptla g beraya....

ALAMAK!!!!!!!assignment???haha.....
mmg mantapla blk nie manyak esement kne hntr n aku ade ag yg xciap...
jd ank dara nie byk tnggjwb wooo!!ituela ibu ckp...kalo ank dara rajin..nnt da kawin da jd bese dgn keje2 nie semua..so,nnt semua akan syg pada anak yg rajin..=)

kla kwn2...sampai di sini dulu cte raya...sbb pasni da xberaya da coz da blk mktb..huhu..
hopez dpt g beraya dgn kwn2 mktb lak kat rmh2 lecturer..wee~~

No comments:

Post a Comment