Thursday, October 13, 2011

Syurga dipagari dengan kesusahan,Neraka dipagari dengan keseronokan

Sememangnya yang hidup tidak akan terlepas daripada ujian-Nya..
Aku sbg hamba-Nya kini sedang diuji...
Perit sungguh hati ini...
diuji sesuatu perkara yg amat kita sayangi dan amat ternilai di dunia ini..

Tersedu~sedu menangis meminta belas kasihan Allah..
meminta sedikit sinar kebahagiaan..
untuk diri ini menumpang kasih..
namun...Sesungguhnya rencana Allah lebih indah..
dan segalannya Allah yang tetapkan..
kita sebagai hamba-Nya hanya melakonkan dan perlu menempuhinya di atas pentas yg bernama dunia ini..

Doaku...aku tidak kisah hilang yang lain tapi bukan yang ini Ya Allah...
Namun...siapalah aku untuk melawan takdir-Nya..
Kekecewaan...demi kekecewaan aku peroleh..
Kehilangan..demi kehilangan aku peroleh...
bila...ade rasa bahagia datang...
hanya sementara bahagia itu singgah..namun dalam beberapa ketika Allah menarik dan mengambilnya drpd aku..

Kekadang air mata boleh membawa pelbagai maksud dalam kehidupan..
boleh jadi ia gembira..boleh jadi ia sedih..
begitu juga ketawa dan senyuman...
Jika senyuman ini sudah tidak mampu mebahagiakan diri ini,..
sekurang-kurangnya ia boleh membahagiakan orang yang memandang..

Aku tanya pada rakanku.."Kenapa yana susah dpt kebahagiaan,Kenapa Allah xdgr doa yana??"
kawanku berkata..."Yana.Allah pilih yana untuk diuji sbb Allah sayangkan yana...mungkin kebahagiaan itu akan datang slps kesusahan ini,jika Dia tidak beri di dunia Allah akan beri di akhirat"

Bila kita melihat orang lain diuji..kita akan berkata bersabarlah...
Namun...bile kita diuji...kadang-kadang diri ini sukar bersabar..

Nasihat untuk diri sendiri: "Redhalah dengan apa yang terjadi kerana jika kita tidak redha ibarat kita berprasangka buruk kepada Allah"

No comments:

Post a Comment