Tuesday, November 23, 2010

khabar haji..





humm..khabar haji yg dihoskan oleh my fav imam muda..aran^^selaku abg angkt aku jgk..haha..enth ble dye iktiraf aku sbg adk angkt dye pun xtaula..(agk perasan di situ yew)heee~


seronok sgt ble tgk khabar haji..
rase teringin sgt nk g rmh Allah semula ble tgk khabar haji,,
meremang jugak ble tgk prgrm nie..
tp nak g haji nie kne la byk persediaan kekuatan fizikal n mental..
byk dugaan kne hadapi tyme haji niekan..
masa aku g umrah dulu..smpt gak borak dgn abg arab nie yg jual sejadah purple yg aku beli nie..
dye ckp tiap2 taun dye g haji..wahh..seronoknyew...
so..kalo blh aku nak tyme muda nie aku nk g kudrat pun byk ag kan..
aku n akak da wat simpanan untk gunekan separuh duit elaun setiap sem untk g ke sana lagi dengan izin Allah...
doakan kite semua agr kesempatan ke sana yew..=)




Wukuf secara harafiah berarti berdiam diri. Wukuf di Arafah adalah berada di Arafah pada waktu antara tergelincirnya matahari (tengah hari) tanggal 9 Dzulhijah sampai matahari terbenam dengan berpakaian ihram.Pada saat wukuf disarankan untuk memperbanyak doa sambil menghadap kiblat dan mengangkat kedua tangan. Juga memperbanyak taubat memohon ampunan Allah SWT.Sebab saat wukuf adalah saat yang utama untuk berdoa, memohon ampun dan bertaubat.sabda Rasulullah SAW ,"Do'a yang paling baik adalah doa di hari Arafah".

*melontar jamrah simbol membenci kejahatan*


*pemandangan di mina*..prnh melwt di sini tyme umrah dulu..sgt teruja dpt tgk dgn dekat=)


*penukaran kiswah kaabah yg dilakukan setiap musim haji*

No comments:

Post a Comment