Wednesday, July 28, 2010

IBU.....

Kasih ibu tiada nilainya kerana membawa ke syurga......
hari nie seronok lect pn suriati share cte pengalaman beliau dlm rumahtangga + bersalin...
Mula2 beliau cte alkisah tentang wanita yg bersalin nie...
ADEH!!!kami lak terasa sakitnyew...
tyme f5 dulu pun tyme bio en.amri da tunjukkan kami semua cara bayi dilahirkan...
tp dgr pengalaman seorang bergelar ibu ag best...
cekal gak pn suriati nie...tyme dye melahirkan ank dye dulu rahim dye terkoyak shg skang dye xblh nak melahirkan ank secara normal ttp dgn operation...
rupe2 nyew kalo lahir operation nie leh tentukan tarikhnya nak bersalin..
so..anak yg bakal dye lahir nnt suaminya telah pilih 10.11.2010...
smg hajat pn suriati nak dptkan anak lelaki tercapai.amin.....

dulupun ibuku pernah bercerita tyme nak lahirkan aku...
dktor tue slh jahit menyebabkan ibuku mengalami sakit sampai skang....
tyme tuela aku ase sedih ats pengorbanan ibu...
terima kasih ibu sbb melahirkan adik dgn penuh tabah...
walopun kekdg ank ibu nie degil,keras hati ckit....adik cube mematangkan diri adik dan akan menyayangi ibu,tidak mau membebankan ibu,akan menggembirakan ibu selalu...=)

da lps bercerita kisah bersalin nie...
bljr bm kejap..mulala dak2 nie cuba korek rahsia mcm mana pn.suraiti leh berkahwin dgn suami dia lak....aku tumpang sekaki nak tau..hehe...
betulla buku2 yg pernah aku baca percintaan lps perkahwinan pun kekdg membawa kebahagiaan jugak...
mcm pn suriati...xperlu bercinta pun....mula2 xsuka blh jd suka n kekal bahagia...
1 bende yg aku dpt tau drpd cte pn suriati td...rupenyew kalo tyme org pihak laki nak tgk pihak prmpn tyme tue prmpn tue tgh bsh pinggan ke atau pape yg melibatkan aktiviti air..itu petandanye "sejuk"...tp kalo aktiviti melibatkan api cnthnyew memsk petandanyew "panas"
tyme suami pn suriati dtg,pn.suriati sdg bsh pinggan..wahhh!!pttla bahagia....=)

nasihat pn suriati kat kami:
>>xperlula bercinta skang sbb kte xpasti ag dlm genggaman kte tue akan jd hak milik kte atau tidak....
>>cume ingat "lelaki baik untk perempuan yg baik"..kalo smbhyg tunggang terbalik xde thomaninah manela nak dpt isteri/suami soleh@solehah...

**Sekian al kisah drpd pn suriati.....(nsb baik xde homework bm pn bg..hehe..)

*************************************************************************************

msk cte lain ckit>>>
humm~~betul shbt aku ckp...kte wat baik dgn org pun bknnyew org nak bls baik dgn kte..sentiasa mencari kesalahan owg lain...
tp..aku xnakla lgsg xnak wat kebaikan...tp tuela hati mana xsedih....

>>ble wat baik org sangka kte mengambil kesempatan...
>>ble cube menghargai seseorg dikate konon wat baik...
>>ble bersahabat, org kata dikate perampas..
>>ble peramah dikate terlebey peramah...
>>ble ceria dikate nak tunjuk hebat...

slh ke aku nak berkwn mcm org lain??
blh gurau2 dgn kwn2...blh borak...blh main sesama...blh bljr sesama tanpa ade pndgn negatif kat aku??
knp owg tue xckp pun kalo owg lain buat perkara yg sama dgn aku??
bukan selalu pun..kekdg rasa bosan...ade hal nak tanyew...
aku xphmla...betulla xsemua owg suka kite n xsemua owg akan mengenali kite dgn baik...

bak kate kak ana:kat mktb nie..mmg susah nak cari org yg xckp blkg psl hal kite dan kite pun mgkn akan termsk sekali dlm klgn org2 tue...

aku tau dye adalah org yg same dgn yg dulu tp skang dye nak jatuhkan aku dgn cara yg halus.
xpewla.....yg penting Allah tau niat kite.sbnrnyew...dan Allah itu ade untk tempat kite mengadu..
alhamduillah aku da ase lega lps bersolat n berdoa pada Allah agar aku dipinjamkan sedikit ag kekuatan dan ketabahan dlm menjalani kehidupan nie...Semoga Allah memakbulkan doa aku di mekah dulu untk org yg mengfitnah aku dulu...
xtaula knp aku masih xdpt nak redhakan kemaafan aku pada dye...aku xmrh,aku xberdendam tp entahla knp xblh..Hanyew Allah ade jawapannyew....

No comments:

Post a Comment